Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tursku

www.bip.gov.pl
 
Wyszukiwanie:
  strona główna redakcja  rejestr zmian  stytystyki stron  pomoc
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Tursku
Schemat organizacyjny S.O.S.W.
Schemat
Struktura S.O.S.W.
Schemat
Status prawny
Przedmiot działalności SOSW
Struktura własnościowa
Podstawa Prawna
Ustawa o Systemie Oświaty
Statut SOSW
Majątek którym SOSW dysponuje
Nieruchomości
Samochód
OGŁOSZENIA
WYCHOWAWCA
SZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA
SZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW

CELE I ZADANIA OŚRODKA

 

1.       Celem Ośrodka jest zapewnienie wszystkim uczniom właściwych warunków edukacyjno-rewalidacyjnych, wychowawczych, zdrowotnych, materialnych oraz umożliwienie prawidłowego przebiegu procesu rozwoju i socjalizacji z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań.

2.       Nauczanie i wychowanie w Ośrodku ma za zadanie przygotowanie wychowanków do życia w pełnej integracji ze społeczeństwem poprzez:

a.       Realizację odpowiednich programów nauczania,

b.      stosowanie specjalnych metod celem osiągnięcia możliwie wszechstronnego rozwoju wychowanków w dostępnym im zakresie,

c.       przygotowanie do nauki zawodu,

d.      zapewnienie wychowankom w dostępnym dla nich zakresie wiedzy o dziejach oraz kulturze narodu i ludzkości, o przyrodzie i życiu społeczno-kulturalnym,  

e.      umożliwienie wychowankom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania uczuć patriotycznych,

f.        wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży, rozwijania zainteresowania otoczeniem oraz uzyskiwanie niezależności od innych osób w funkcjonowaniu w codziennym życiu,

g.       rozbudzanie i utrwalanie poczucia obowiązku i dyscypliny społecznej, potrzeby poznawania mienia oraz środowiska naturalnego,

h.      wyrabianie nawyków higienicznych i wpajania zasad przestrzegania higieny w życiu osobistym.

3.       Do szczegółowych zadań Ośrodka należy:

a.       zapewnienie realizacji programów nauczania dla szczególnych szkół, programu wychowawczego oraz programu profilaktyki oraz indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych i rewalidacji indywidualnej,

b.      wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia dokonywana na danym etapie edukacyjnym, nie rzadziej niż raz w roku przez nauczyciela i specjalistów pracujących z uczniem będącą podstawą opracowania i modyfikowania indywidualnego programu edukacyjnego określającego zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów oraz rodzaj zajęć rewalidacyjnych prowadzonych z uczniem, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi i możliwościami psychofizycznymi,

c.       udzielanie pomocy rodzicom (prawnym opiekunom) dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, w zakresie doskonalenia umiejętności niezbędnych we wspieraniu ich rozwoju,

d.      integracja ze środowiskiem rówieśniczym,

e.      przygotowanie do samodzielności w  życiu dorosłym oraz udzielanie uczniom wszechstronnej pomocy:

o rewalidacyjnej - poprzez zindywidualizowaną realizację programu nauczania oraz organizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i korekcyjnych,

o rehabilitacyjnej - poprzez organizowanie zajęć rehabilitacyjnych, gimnastyki korekcyjnej, zajęć z z wychowania fizycznego i innych,

o resocjalizacyjnej - poprzez wszechstronne oddziaływanie wychowawców, pedagoga i psychologa przy współdziałaniu z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Sądem Rodzinnym i Policją,

o organizowaniem specjalistycznej pomocy zdrowotnej,

o stosowania indywidualnych zabiegów dydaktycznych (w odniesieniu do wychowanków mających dodatkowe problemy z opanowaniem podstawowej wiedzy) i wychowawczych (w odniesieniu do wychowanków przejawiających zaburzenia charakterologiczne),

o korekcja wad wymowy - dla uczniów z zaburzeniami i wadami mowy,

4.       Baza noclegowa (internat) zapewnia każdemu wychowankowi:

a.       stałe i osobne miejsce do odpoczynku, spania, przechowywania przedmiotów osobistego użytku,

b.      możliwość spożywania posiłków w stołówce Ośrodka,

c.       stała opieka wychowawców Ośrodka,

d.      organizację pomocy w nauce, odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby,

e.      pomoc materialną określoną odrębnymi przepisami.        

5.       Powyższe cele  i zadania Ośrodek realizuje w warunkach poszanowania godności osobistej wychowanków oraz wolności światopoglądowej, wyznaniowej. Nauczyciele i pracownicy respektują zasady wynikające z Konstytucji RP, Powszechnej Deklaracji praw człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.                          

wersja do druku pobierz plik 
Autor dokumentu: Sławomir Szematowicz
Udostępnił: Sławomir Szematowicz (2011-06-03, godz. 12:50)
Modyfikacja: Sławomir Szematowicz (2011-06-03, godz. 12:50)
Odwiedzin: 303

Dostęp do informacji publicznej

Instrukcja korzystania

Dostęp do informacji publicznej nieudostępnionej w BIP

odwiedzin: 10402